PRAVIDLÁ/RULES - Sky Drift Series 2014

23.12.2013 22:14

            Sky Drift Series 2014 - pravidlá

 

1. Všeobecné informácie

2. Priebeh preteku

                2.1 Registrácia

                2.2 Kvalifikácia

                2.3 Battle (Dvoj súboje)   

3. Systém bodovania - kvalifikácia

4. Systém bodovania - battly

5. Technika

 

 

1. Všeobecné informácie

  - Organizátor zabezpečí na každý závod dvoch rozhodcov (všeobecne znalých v oblasti RC Driftu), ktorí budú rozhodovať nezávisle voči všetkým zúčastnením jazdcom.

   -Každý verdikt rozhodcov je konečný. Každý jazdec má právo vedieť prečo je daný verdikt taký, aký je (samozrejme všetko sa rieši v rámci slušného správania). 

   - Každý zúčastnený by mal mať Lipo Save Bag – ochranu proti požiaru, v prípade, že používa batérie LiPo. Za prípadné škody zodpovedá sám zúčastnený (nie organizátor).

 

2. Priebeh preteku

  2.1 Registrácia

      -Registrácia prebieha od 9:00 do 10:00 hod. Od 10:00 do 11:00 je voľný  tréning    

        -O 11:00 sa voľný tréning končí a trať ostáva prázdna.

        -Každý zúčastnený pri registrácii dostane štartovné číslo, ktoré si následne nalepí na karosériu auta. Bez tohto čísla jazdec nieje oficiálne v preteku a berie sa ako neregistrovaný.

        - Po registrácii budú jazdci nezávisle rozdelení do skupín A,B,C,.. (počet skupín závisí od počtu registrovaných jazdcov)

 

   2.2 Kvalifikácia

       - Každý závod obsahuje 3 kvalifikačné kolá – súčet bodov zo všetkých troch kvalifikácii sa zapíše do tabuľky

        - Kvalifikácia bude prebiehať po skupinách.

        - Každá skupina má pred kvalifikáciou 15 minútový spoločný tréning. Po tomto tréningu budú jazdci jednotlivo volaní porotou

         - Kvalifikácia prebieha následovne: Každý jazdec má jedno voľné tréningové kolo a dve ostré kolá. Jazdec začne ostré kolo až po pokyne rozhodcu. Po prvom kole zastaví, a až na ďalší pokyn rozhodcu môže začať druhé ostré kolo. ALE ! Z týchto dvoch ostrých kôl sa zapíše iba jedno – to s vyšším počtom bodov.

Toto prebehne vo všetkých skupinách závodu 3 krát. Zo všetkých troch kvalifikačných častí sa teda zapíšu 3 ostré kolá (z každej kvalifikácie to lepšie) z čoho sa spraví súčet a podľa tohto sa jazdec kvalifikoval do skupín a vzniká priebežné poradie

-      Po definitívnom ukončení kvalifikácie je 30 minút voľný tréning. Potom začínajú dvoj súboje (Battle)

 

   2.3 Battle (Dvoj súboje)   

      - Podľa kvalifikácie sa zostaví tabuľka, tzv. „pavúk“, podľa ktorého sú jazdci rozdelení do dvojíc

        - Battly sa budú začínať vždy najnižšou skupinou smerom do vyšších skupín

        - Jazdci budú volaní po dvojiciach porotou

        -         -Každý z jazdcov má minimálne 2 battly a zároveň vyššiu šancu na postup

 

        - Battle runy prebiehajú následovne: Každá dvojica má 2 tréningové kolá, kde si navzájom vymenia pozície (leader – chaser) a 2 ostré kolá, kde budú taktiež obi dvaja jazdci figurovať v obi dvoch pozícíach (leader – chaser)

        - Jazdci vyštartujú vždy až po odštartovaní porotou !!!

        - Pokiaľ sa porota nerozhodla, má právo spraviť reštart battlu, ale tento krát už bez tréningu ! Čiže 2 ostré kolá, v ktorých si jazdci znova vymenia obi dve pozície.

 

3. Systém bodovania - kvalifikácia

     Pri kvalifikácii sa hodnotí:

-      Prechod driftom vyznačenými zónami na trati

-      Uhly driftov

-      Reťazenie driftov

-      Rýchlosť

-      Plynulosť

    Body môžete získať následovne:

-      Prechod zónou celým autom = 10 b

-      Prechod zónou polovicou auta = 5 b

-      Štýl (zahŕňa uhly, plynulosť, reťazenie, rýchlosť) = 10b

Maximálny počet bodov z kvalifikácie bude na jednotlivých závodoch rozličný (podľa počtu bodovacích zón)

 

4. Systém bodovania - battly

   Pravidlá battlov:

      Prvý jazdec (tzv. Leader alebo vodca) sa snaží „striasť“ sa druhého jazdca (tzv. chaser alebo naháňač), ale pritom stále udržiavať ideálnu stopu, plynulosť, rýchlosť a reťazenie driftov.

     Chaser sa naopak snaží vyvíjať tlak na Leadera a jazdiť čo najbližšie po jeho boku. Taktiež sa chaser snaží udržiavať podobné veľkosti uhlov a celkovo kopírovať Leadera.

 

 

5. Technika

Organizátor má vždy právo prehliadnuť si techniku každého zúčastneného !

 Podvozok

-      Sú povolené podvozky mierky 1:10

-      Povolený je pohon AWD (Counter Steer, 50/50) aj RWD

-      Šírka podvozku mus byť 190-200mm (bez kolies)

-      Rozvor podvozku musí byť 257mm, alebo long verzie 275mm

-      Karoséria musí byť na podvozku riadne upevnená (v prípade kolízií musí stále pevne stáť na podvozku !

Elektronika

-      Sú povolené elektromotory rady 540 (na jednosmerný aj striedavý prúd), bez obmedzenia na počet závitov a ostatné parametre

-      RC súpravy sú doporučené vo frekvencii 2,4ghz , ale povolené sú aj 27mhz a 40mhz

-      Regulátory, servá – bez obmedzenia

-      Batérie sú povolené LiPo, LiFe, NiMH, NiCD

-      Gyro je zakázané pre kategóriu CS a 50/50 !

-      Gyro je nepovinné, ale povolené pre kategóriu RWD

 

Pneumatiky

-      Pneumatiky môžu byť podľa vlastného výberu v obidvoch kategóriách – FREE

-      Pneumatiky nesmú byť predtým jazdené na asvalte !