PRAVIDLÁ/RULES - Sky Drift Series 2014
23.12.2013 22:14Sky Drift Series 2014 - pravidlá
1. Všeobecné informácie
2. Priebeh preteku
2.1 Registrácia
2.2 Kvalifikácia
2.3 Battle (Dvoj súboje)
3. Systém bodovania - kvalifikácia
4. Systém bodovania - battly
5. Technika
1. Všeobecné informácie
- Organizátor zabezpečí na každý závod dvoch rozhodcov (všeobecne znalých v oblasti RC Driftu), ktorí budú rozhodovať nezávisle voči všetkým zúčastnením jazdcom.
-Každý verdikt rozhodcov je konečný. Každý jazdec má právo vedieť prečo je daný verdikt taký, aký je (samozrejme všetko sa rieši v rámci slušného správania).
- Každý zúčastnený by mal mať Lipo Save Bag – ochranu proti požiaru, v prípade, že používa batérie LiPo. Za prípadné škody zodpovedá sám zúčastnený (nie organizátor).
2. Priebeh preteku
2.1 Registrácia
-Registrácia prebieha od 9:00 do 10:00 hod. Od 10:00 do 11:00 je voľný tréning
-O 11:00 sa voľný tréning končí a trať ostáva prázdna.
-Každý zúčastnený pri registrácii dostane štartovné číslo, ktoré si následne nalepí na karosériu auta. Bez tohto čísla jazdec nieje oficiálne v preteku a berie sa ako neregistrovaný.
- Po registrácii budú jazdci nezávisle rozdelení do skupín A,B,C,.. (počet skupín závisí od počtu registrovaných jazdcov)
2.2 Kvalifikácia
- Každý závod obsahuje 3 kvalifikačné kolá – súčet bodov zo všetkých troch kvalifikácii sa zapíše do tabuľky
- Kvalifikácia bude prebiehať po skupinách.
- Každá skupina má pred kvalifikáciou 15 minútový spoločný tréning. Po tomto tréningu budú jazdci jednotlivo volaní porotou
- Kvalifikácia prebieha následovne: Každý jazdec má jedno voľné tréningové kolo a dve ostré kolá. Jazdec začne ostré kolo až po pokyne rozhodcu. Po prvom kole zastaví, a až na ďalší pokyn rozhodcu môže začať druhé ostré kolo. ALE ! Z týchto dvoch ostrých kôl sa zapíše iba jedno – to s vyšším počtom bodov.
Toto prebehne vo všetkých skupinách závodu 3 krát. Zo všetkých troch kvalifikačných častí sa teda zapíšu 3 ostré kolá (z každej kvalifikácie to lepšie) z čoho sa spraví súčet a podľa tohto sa jazdec kvalifikoval do skupín a vzniká priebežné poradie
- Po definitívnom ukončení kvalifikácie je 30 minút voľný tréning. Potom začínajú dvoj súboje (Battle)
2.3 Battle (Dvoj súboje)
- Podľa kvalifikácie sa zostaví tabuľka, tzv. „pavúk“, podľa ktorého sú jazdci rozdelení do dvojíc
- Battly sa budú začínať vždy najnižšou skupinou smerom do vyšších skupín
- Jazdci budú volaní po dvojiciach porotou
- -Každý z jazdcov má minimálne 2 battly a zároveň vyššiu šancu na postup
- Battle runy prebiehajú následovne: Každá dvojica má 2 tréningové kolá, kde si navzájom vymenia pozície (leader – chaser) a 2 ostré kolá, kde budú taktiež obi dvaja jazdci figurovať v obi dvoch pozícíach (leader – chaser)
- Jazdci vyštartujú vždy až po odštartovaní porotou !!!
- Pokiaľ sa porota nerozhodla, má právo spraviť reštart battlu, ale tento krát už bez tréningu ! Čiže 2 ostré kolá, v ktorých si jazdci znova vymenia obi dve pozície.
3. Systém bodovania - kvalifikácia
Pri kvalifikácii sa hodnotí:
- Prechod driftom vyznačenými zónami na trati
- Uhly driftov
- Reťazenie driftov
- Rýchlosť
- Plynulosť
Body môžete získať následovne:
- Prechod zónou celým autom = 10 b
- Prechod zónou polovicou auta = 5 b
- Štýl (zahŕňa uhly, plynulosť, reťazenie, rýchlosť) = 10b
Maximálny počet bodov z kvalifikácie bude na jednotlivých závodoch rozličný (podľa počtu bodovacích zón)
4. Systém bodovania - battly
Pravidlá battlov:
Prvý jazdec (tzv. Leader alebo vodca) sa snaží „striasť“ sa druhého jazdca (tzv. chaser alebo naháňač), ale pritom stále udržiavať ideálnu stopu, plynulosť, rýchlosť a reťazenie driftov.
Chaser sa naopak snaží vyvíjať tlak na Leadera a jazdiť čo najbližšie po jeho boku. Taktiež sa chaser snaží udržiavať podobné veľkosti uhlov a celkovo kopírovať Leadera.
5. Technika
Organizátor má vždy právo prehliadnuť si techniku každého zúčastneného !
Podvozok
- Sú povolené podvozky mierky 1:10
- Povolený je pohon AWD (Counter Steer, 50/50) aj RWD
- Šírka podvozku mus byť 190-200mm (bez kolies)
- Rozvor podvozku musí byť 257mm, alebo long verzie 275mm
- Karoséria musí byť na podvozku riadne upevnená (v prípade kolízií musí stále pevne stáť na podvozku !
Elektronika
- Sú povolené elektromotory rady 540 (na jednosmerný aj striedavý prúd), bez obmedzenia na počet závitov a ostatné parametre
- RC súpravy sú doporučené vo frekvencii 2,4ghz , ale povolené sú aj 27mhz a 40mhz
- Regulátory, servá – bez obmedzenia
- Batérie sú povolené LiPo, LiFe, NiMH, NiCD
- Gyro je zakázané pre kategóriu CS a 50/50 !
- Gyro je nepovinné, ale povolené pre kategóriu RWD
Pneumatiky
- Pneumatiky môžu byť podľa vlastného výberu v obidvoch kategóriách – FREE
- Pneumatiky nesmú byť predtým jazdené na asvalte !